Yhteystiedot

LiikuntaDuo
Tasalanaukio 5
21200 Raisio

www.liikuntaduo.fi
044 7122 255

Outi Brummer-Kallio
outi@liikuntaduo.fi

Sanna Brummer-Jalava
sanna@liikuntaduo.fi

Tuntikuvaukset


Tunnit ovat kestoltaan 60 ja 70 minuuttia


POWER UUTUUS KEVÄÄN 2019 AIKATAULUSSA
Lihaskuntotunti jossa välineet voidaan valita oman tuntuman mukaan niiden liikkeiden osalta jossa ei ole merkitystä millä välineellä liike/harjoitus tehdään esim: pystysoutu, se voidaan tehdä käsipainoilla, kahvakuulalla tai tangolla. Suurin osa tunnilla tehtävistä liikkeistä on tämän kaltaisia . Tunti soveltuu kaikille ja tällä tunnilla voi lähteä myös rohkeasti kokeilemaan uusia välineitä.


BODYCIRCUIT
Kiertoharjoitteluna toteutettu tunti, jossa aerobinen ja lihaskuntoharjoittelu vuorottelevat.
Noin 10 pistettä jotka kierretään 5 kertaa läpi. Ensimmäinen on lämmitelykierros 20 sek /piste + juoma/sykkeen
tasoittelu tauko.Seuraava pitkä 40 sek kierros + tauko. Kolmantena kaikki tehot irti kierros 30 sek + tauko ja toinen 30 sek kierros perään ( tämä on hyväksi havaittu käytäntö) ja viimeinen oman tuntuman mukaan jo palautellen kierros tai viimeiset rutistukset kierros, lopuksi venytellään.
Tunti sopii hyvin kaikille sillä omaa tekemistä on helppo itse säädellä matkan varrella.


PALLO/PILATES 30MIN +30MIN ( ei tällä hetkellä aikataulussa)
Yhdistetään kaksi syviä lihaksia haastavaa lajia samalle tunnille.
Voit tehdä pallo-osuuden tossut tai sukat jalassa tai vaikka paljain jaloin.

TBC-step
Alkulämmittelyn jälkeen sykettä nostavat liikkeet ja lihaskuntoliikkeet vuorottelevat.
Step-lauta antaa hyvän haasteen aerobisen kunnon kohottamiselle ja käsipainot puolestaan tehostavat lihaskuntotreeniä. Tunti sopii kaikille ja siellä voit haastaa itsesi


DANCE-MIX (ei tällä hetkellä aikataulussa)
Lämmittely ja tanssisarjaa alkuun, paljon avaavia liikkeitä ja haastetta keskivartalolle.
Käsipainoilla treeniä ylävartalon lihaksille ja takaisin tanssin pyörteisiin. Tansseja tehdään eri musiikkeihin ikäänkuin eri teemoihin rauhallisempia ja vauhdikkaampia versioita.
Lopuksi venyttelyt keskittyvät liikeratojen avaamisen ja liikelaajuuksien lisäämiseen.


BEAT AEROBIC (ei tällä hetkellä aikataulussa )
Nyt mennään
Tällä tunnilla haasteellisemmatkin aerobic-kuviot ovat sallittuja.
Askelsarjaa tehdään pitkään ja lyhyt lihaskunto-osuus kehon omaa painoa vastuksena käyttäen.
Sopii niille, joille aerobicin perusaskeleet ovat tuttuja



AEROBIC
Aerobic tekee tuloaan uudelleen ja miksi ei, se on tehokasta ja hauskaa.
Tunnilla pääsee mukaan vaikka et olisi aerobicin ystävä aikaisemmin ollutkaan ja aikasemmin sitä harrastaneet pääsevät verestämään muistojaan.
Rakennellaan siis sarjaa aerobicin askelin ja tempoon.  Tunti soveltuu sellaisille jotka pitävät pienten sarjojen rakentelusta 

STEP-MIX 
Tunti yhdistää käsipainotreenin ylävartalolle ja askelluksen Step-laudalle lyhyttä sarjaa rakentaen.
Alkulämmittely ja pieni pätkä sarjaa alkuun, käsipainotreeniä väliin ja takaisin steppaamaan vähän pidemmäksi aikaa. Sen jälkeen jälleen käsipainoja ja vatsalihastreeniä sekä venyttelyt.
Askelluksen osuus kokonaisuudessa noin 30 min.
Tunti sopii stepin perusaskeleet osaaville. Jalkatreeni  ja aerobinen osuus tulee askelluksella ja ylävartalotreeni käsipainoilla.


DUO-PUMPPI
Lihaskuntotunti jossa välineinä käsipainot tai levypainot ( vapaat painot ) ja vevypainot + tanko
Kattava lihaskuntotreeni koko kehon lihaksistolle pitkillä sarjoilla
Sopii kaikille

INTERVALLI-BODY ( yleensä kesä-ja jouluaikataulussa)
Aerobinen/lihaskuntotunti jossa välineitä voidaan käyttää monipuolisesti: käsipainoja, kahvakuulaa,
levypainoja ilman tankoa, isoa palloa. kuminauhaa
Aeroobiset osuudet vuorottelevat lihaskunto-osuuksien kanssa.
Sopii kaikille


BODY
Aerobinen osuus n.20min ja lihaskunto isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla levytankoa ja- levypainoja apuna käyttäen.
Tällä tunnilla vahvistat kehon lihaksistoa.
Sopii kaikille.


BOX-PHA
Tunti rakentuu samalla tavalla pattereista kuin PHA, mutta mukaan mahtuu myös iskuja ja potkuja nyrkkeilystä ja potkunyrkkeilystä.

PHA ( yleesä kesä-ja jouluaikataulussa)
Pattereissa 3 liikettä, jotka vuorottelevat. Sarjat ala-ylä-ja keskivaratlon lihaksille.
Liikkeitä tehdään 3 kierrosta, jonka jälkeen siirrytään seuraavaan patteriin, Lopuksi venytellään.
Tunti sopii kaikille, sillä liikkeille annetaan eri vaihtoehtoja , mutta tämä on tunti jossa voit myös todella haastaa itsesi!


PALLOJUMPPA
Hauska tunti isolla pallolla jumpaten.Peruskestävyysalueen treeni joka haastaa syvät lihakset ja tasapainoa.
Ylävartalon lihaskuntoa tehdään myös käsipainoilla ja alavartalon lihakset pallolla ja oman kehon painolla.
Tunti sopii kaikille ja auttaa selkäongelmissa. Venytykset lopuksi.
MUOKKAUS Reipas koko kehon kattava tunti ilman askelkuvioita. Lihaskunnossa huomioidaan kaikkia lihasryhmiä ja toisinaan useampia lihasryhmiä samanaikaisesti, jolloin syke nousee tehokkaammin. Monipuoliset venyttelyt päättävät tunnin.
Sopii kaikille. Huom jos aikoinaan tykkäsit tunnista Ladyt niin tämä on sinun tuntisi

R-V-P
Nimensä mukaisesti keskittyy reisiin, vatsaa ja peppuun. Peruskestävyysalueella liikkuva tunti jossa lihaskunto, keskittyy puhtaasti alavartalon lihaksiin. Sykettä nostavissa osuuksissa kädet ovat luontevsti liikkeessä mukana. Tunnin lopuksi venytellään.

Sopii kaikille.


KEPPIJUMPPA
Peruskestävyysalueella liikkuva tunti, jossa välineenä putket. Lisää tehokkaasti liikkuvuutta ja avaa liikeratoja. Tunti päätetään venytyksiin.

Sopii erityisesti niska-hartia vaivoista kärsiville, mutta tekee hyvää ihan kaikille. Muista, että mitä parempi liikkuvuus, sitä paremmin saat tehot irti myös muista tunneista.


PILATES /SYVÄVENYTTELY
Keskittyy keskivartalon kehon hallintaan ja syvien vatsalihasten harjoituksiin tukeutuen hengitystekniikkaan.
Hellii selkää ja auttaa niska-hartiavaivoihin. Tunnilla tehdään paljon liikkuvuutta ja liikeratoja avaavia liikesarjoja. Syvävenytyksille 30minuutin osuus tunnin lopuksi.Tunnilla ollaan sukat jalassa tai paljain jaloin ja ehkä pitkähihainen paita päällä.

Sopii kaikille.

ZUMBA
Tanssillinen tunti, jossa musiikki tempaa mukaansa. Askeleet ovat helpohkoja, joten tarvitset vain pilkettä silmäkulmaan ja hyvää mieltä. Rytmejä on monia ja niistä tavallisimmat merengue, cumbia, regetton ja salsa. Koko tunti tanssitaan ja lopussa rauhalliset venyttelyt. Tällä tunnilla tyyli on vapaa.

Sopii kaikille.

KAHVAKUULA
Toiminnallisen harjoittelun tunti, jossa tehdään liikkeitä kahvakuulan kanssa. Hyvin monipuolinen tunti, joka kehittää liikkuvuutta, voimaa, kestävyyttä ja tasapainoa.

Sopii kaikille.